
Od połowy sierpnia firmy i instytucje mogą ubiegać się o udział w pilotażu dotyczącym skróconego tygodnia pracy. Projekt przygotowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ma sprawdzić, jak krótszy czas spędzony w biurze czy zakładzie wpływa na organizację obowiązków i sytuację pracowników.
Nabór wniosków rozpoczął się 14 sierpnia i potrwa do 15 września 2025 roku. Program adresowany jest zarówno do podmiotów publicznych, jak i prywatnych, które spełnią szereg wymogów formalnych.
Kluczowe warunki uczestnictwa:
- Prowadzenie działalności przez co najmniej 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
- Zatrudnianie co najmniej 75 proc. pracowników na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.
- Objęcie projektem minimum 50 proc. pracowników.
- Utrzymanie zatrudnienia na poziomie nie niższym niż 90 proc. stanu początkowego, określonego we wniosku.
- Utrzymanie wynagrodzeń pracowników biorących udział w projekcie pilotażowym na poziomie nie niższym niż obowiązujący w dniu rozpoczęcia realizacji projektu pilotażowego, przez cały okres jego trwania.
- Brak pogorszenia warunków pracy i płacy pracowników objętych projektem.
Ministerstwo zapowiada, że eksperyment ze skróconym czasem pracy ma dostarczyć danych potrzebnych do oceny, czy nowe modele zatrudnienia mogą stać się w przyszłości szerszym standardem na rynku pracy.
You must be logged in to post a comment.