Przedsiębiorcy, którzy ucierpieli w wyniku powodzi, podtopień czy ulewnych deszczy, mogą skorzystać z różnych form wsparcia podatkowego jak informuje Krajowa Administracja Skarbowa (KAS). Właściciele firm mają możliwość złożenia wniosków o rozłożenie podatku na raty oraz odroczenie terminu jego zapłaty.
W regionach najbardziej dotkniętych katastrofami, takich jak województwa opolskie, małopolskie, śląskie i dolnośląskie, uruchomiona zostanie tymczasowa infolinia, która umożliwi poszkodowanym przedsiębiorcom zadawanie pytań dotyczących rozliczeń podatkowych, takich jak PIT i VAT, oraz ulg w spłacie zobowiązań podatkowych.
Jak uzyskać ulgę?
Zgodnie z art. 67a Ordynacji podatkowej, podatnicy mogą składać wnioski o:
- rozłożenie na raty zaległości podatkowych (wniosek RAT-Z),
- umorzenie zaległości podatkowej (wniosek UZ-M),
- odroczenie terminu zapłaty podatków (wniosek TER-Z).
W treści wniosku należy szczegółowo opisać swoją sytuację oraz uzasadnić potrzebę uzyskania ulgi. Każdy wniosek będzie oceniany indywidualnie przez organ podatkowy, z uwzględnieniem ważnych interesów zarówno podatnika, jak i publicznych.
Wnioski można składać online, korzystając ze strony biznes.gov.pl lub przez e-Urzęd Skarbowy, co pozwala na załatwienie formalności bez wychodzenia z domu.
Warto zaznaczyć, że w przypadku ulg stanowiących pomoc de minimis, łączna wartość wsparcia dla jednego beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 300 tys. euro w ciągu trzech lat.
Infolinia dla poszkodowanych przedsiębiorców
Specjalne numery infolinii w województwach opolskim, małopolskim, śląskim i dolnośląskim będą dostępne dla przedsiębiorców od 16 do 30 września 2024 r., w godzinach 8:00-18:00 pod numerem telefonu 22 460 59 30
Dzięki tym usługom, poszkodowani będą mogli uzyskać niezbędne informacje na temat dostępnych ulg i wsparcia w związku z trudną sytuacją.
You must be logged in to post a comment.